Google Mobilegeddon Güncellemesi Analizleri

by 15:43 0 yorum



Son birkaç aydır, Google Mobil Uyumluluk Güncellemesiyle (Mobilegeddon) ilgili birçok haber duyduk, pek çok yazı yazdık. Bir hafta önce devreye giren güncelleme sonrası mobil Web sitelerinde nasıl trafik değişikliği yaşandığını an be an gözlemlemeye çalıştık. Gelin, hep birlikte bugün itibarıyla son duruma bir göz atalım.
Peki  gözlemlerimiz belirgin bir değişimi işaret ediyor muydu? Açıkçası, şimdiye kadar büyük ölçekte bir değişimden bahsetmemiz mümkün değil. Bununla birlikte, tek tek web sitelerinin mobil sıralama sonuçlarını incelediğinizde, öncesi ve sonrası şeklinde enteresan değişimlere şahit olduk.
Google, 21 Nisan 2015’te güncellemenin devreye gireceğini doğruladıktan sonra, Türkiye’de ve Amerika’da yayın yapan web sitelerini de inceledik, ancak ciddi bir fark görmek için henüz erken olduğunu düşünüyoruz. Bizimle beraber pek çok SEO yazılım ve danışmanlık firması benzer düşünceleri paylaşıyorlar. Onlar da henüz büyük çapta ve radikal bir değişimden bahsedemiyorlar:
  • Moz‘dan Dr. Peter Meyers, 22 Nisan’ın büyük gün olacağından bahsetmişti, ancak sonrasında gözlemlediği değişikliklerin umduğu kadar büyük olmadığını ifade etti.
  • SearchMetrics‘ten Marcus Tober, SearchMetrics Suite aracılığıyla hazırlanan “Kazananlar ve Kaybedenler” tablosunu yayınlamıştı. Ancak tablodaki değişim, beklendiği kadar büyük olmadı.
  • seoClarity‘den Ryan Heuser da, 25 Mart’tan itibaren güncellemenin etkilerini incelemeye başladıklarını ancak sadece %5,1 oranında değişiklik gözlemleyebildiklerini ifade etmişti.
Google Mobilegeddon Güncellemesi Analizleri yazımızda,  güncellemenin Kasım 2014’te duyurulmasından sonra, hem test edilerek hem de yavaş yavaş hayata geçmiş olabileceğinden bahsetmiştik. Belki de, ölçüm yapmaya o tarihten itibaren başlanmalıydı, o zaman karşımıza daha belirgin değişimlerin olduğu bir tablo çıkabilirdi. Bu düşüncemizin bir varsayım olmasını diliyor ve Nisan ayı itibariyle başlanan incelemelerin uzun vadede sonuç vereceğini umuyoruz.
Ek olarak, The Sem Post‘tan Jennifer Slegg’in attığı bir tweet’e, Google Webmaster Trends AnalistiGary Illyes‘in verdiği cevap dikkatimizi çekti:

Buna göre, güncellemeden en çok “10 Blue Links” olarak adlandırılan, arama sonuçlarında ilk sayfada görüntülenen ilk 10 sonuç etkilenecek. Ayrıca lokal aramalar ve görsel, haber, video aramalar gibi Google Aramanın diğer bölümlerini gözle görülür düzeyde etkilemeyeceğini söyleyebiliriz.
Güncellemenin bir diğer parçası da Amerika’da test edilmeye başlanmış. İlyas Teker‘in verdiği bilgiye göre, mobil aramalarda “Google” logosu ekranın ortasına yerleştirilmesi konusunda bir test yapılıyormuş:

Biz de, Google Web Yöneticisi Araçları hesaplarını yönettiğimiz Web siteleri arasında yaptığımız karşılaştırmada, belirgin bir değişim olduğunu gözlemledik. Mobil arama sorgularını filtrelemek suretiyle aldığımız raporda, 1 Mart 2015 – 29 Nisan 2015 arasında gözlemlediğimiz kadarıyla,  Mobil Uyumlu olan bir sitenin arama sorgularındaki görünürlüğü gözle görülür düzeyde artmış:
Yine Google Web Yöneticisi Araçları aracılığıyla aldığımız bir diğer mobil arama sorguları raporunda, 1 Mart 2015 – 29 Nisan 2015 arasında gözlemlediğimiz kadarıyla, Mobil Uyumlu olmayan bir Web sitesinin arama sorgularındaki görünürlüğü %30 civarında azalmış:
Bu sonuçlara göre, henüz büyük ölçekli bir güncellemeden bahse demesek de , en azından tek tek Web sitelerini ele aldığımızda şunu söyleyebiliriz:  mobil uyumlu olan bir Web sitesinin, mobil arama sonuçlarındaki görünürlüğünü artmaya başlarken, mobil uyumlu olmayan bir Web sitesinin mobil arama sonuçlarında görünürlüğü düşmeye başladı.
Kaynak : stradiji

Mehmet Akar | im

Kurumsal İletişim Uzmanı

Kurumsal iletişim bir kuruluşun hedeflediği kitleye yönelik olarak tüm iletişim kanallarının etkin ve çalışır durumda olmasına yönelik faaliyetlerin bütünüdür. Kurumlar için verimlilik ve markalaşmanın en önemli unsurudur. Markalaşma da kuruma kalite, güven ve başarı sağlamaktadır.

0 yorum:

Yorum Gönder