Firmalar Mesaj Yasasını Yanlış Anladı

by 18:04 0 yorum


1 Mayıs 2015 tarihinden itibaren firmaların tüketicilere dönük toplum SMS ya da mail gönderimlerinin izne bağlanmasını öngören yasanın daha uygulanmaya başlanmadan delindiğini belirten Avukat Umut Metin, bu tarihten önce kullanıcılardan onay almak zorunda olan bazı firmaların kurnazlık yaparak yasada boşluk yaratmaya çalıştığını ve buna göz yumulmaması gerektiğini belirtti.

Yasada açıkça bilgilendirme ve pazarlama amaçlı gönderimlerin izne tabi olduğunun söyleyen Metin, "Firmalar yasa uyarınca mesaj göndermek istedikleri kişilerin iznini almak zorunda. Ancak bazı firmalar yasada boşluk yaratmaya çalışıyor ve gönderim hakkı varmış gibi davranarak kullanıcılara (mesaj almak istemiyorsanız mail atın, form doldurun, şu telefonu arayın) gibi yasanın amir hükümlerine açıkça aykırı mesajlar gönderiyorlar” dedi.

Yürütmenin buna kesinlikle izin vermemesi gerektiğini belirten Metin, “Bu tarz boşluk yaratmaya çalışan firmalara, ibretlik cezalar uygulaması gereklidir. Kullanıcılar bu tarz yasaya aykırı mesajlara itibar etmeyip Tüketici Hakem Heyeti gibi ilgili makamlara başvurarak her bir şirket hakkında işlem yapılmasını sağlayarak bu tarz kötü niyetli firma uygulamalarını engellemelidir" ifadelerini kullandı.

Mehmet Akar | im

Kurumsal İletişim Uzmanı

Kurumsal iletişim bir kuruluşun hedeflediği kitleye yönelik olarak tüm iletişim kanallarının etkin ve çalışır durumda olmasına yönelik faaliyetlerin bütünüdür. Kurumlar için verimlilik ve markalaşmanın en önemli unsurudur. Markalaşma da kuruma kalite, güven ve başarı sağlamaktadır.

0 yorum:

Yorum Gönder