E-ticaret ve Seo İlişkisi

by 07:26 0 yorum

SEO internet projeleri için artık en mühim konu haline gelmeye başladı.

Pazarlama ve satış farklı birimler olarak kabul görse de “pazarlıyorsan satacaksın” psikolojisi her işverende mevcut. Seo’da şu şekilde bir dezavantaj var, “siteye ziyaretçi sokabilirsin, ama satış yaptırma garantisi?” ne yazık ki yok. Re-Target Plusile çıkan ziyaretçiye satış yapabilmek Google cookyleri ile olası yani bir nevi re-marketing yöntemi. Sayfanızı ziyaret etmiş kullanıcıları tekrar bulmanızı ve önceden göz attıkları ürünleri sisteme bağlı olan sayfaları ziyaret ettiğinde hatırlamasını ve sitenize dönerek satışın gerçekleştirilmesi gibi durumlar mümkün.

Peki SEO tarafından satış yaptırmak amacıyla neler yapmamız gerekir? Tekrarlanan, sıkıcı, birbirinin aynı satış sayfalarından kurtulmamız gerekiyor önce. Sıkıcı başka bir deyimle kullanıcı dostu olmayan sayfa nedir? 

Ürün görselinin hemen altında ücret! Bu şekilde bir siteden hiç kimse alışveriş yapmak istemez. Günlük yaşantıda her bireyin kendine bir idol seçmesi gibi e-ticaret alanında da firmanın kendine örnek alacağı, yeniliklerini, hareket edişini takip edeceği bir site kesinlikle olmalıdır. Örnek alınan site gibi olun ama onun gibi olmayın yani taklit olmayın! Hem içerik olarak hem de görsel olarak özgün olun.

Ülkemizin E-ticaret devlerinden Hepsiburada.com‘u ele aldığımızda temel bir kitap almak istediğinizde bile kitabın uzun bir açıklaması, imajları, editorial ve kullanıcı olarak yorumlarını görebiliyorunuz. İşte sizlere greats content yani büyük içerikli ürün sayfaları oluşturmaya bir örnek.

E-ticaret ve SEO’daki altın kriterler bunlar. Yapmanız gereken tek şey planlı olarak içerik üretmek. Seo düzeninde pazarladığınız ya da satmakta olduğunuz ürün ile alakalı creative bir başlık ve altında satacağınız ürünün ilginç açılardan seçilmiş görüntüleri. Bu da yetmiyor kapsamlı bir text yani ürününüz hakkında detaylı bir açıklama. Tüm bu bilgiler ürünlerinizin karşılaştırmasında büyük rol oynayacak ve kullanıcıya hizmet edecektir, örneğin hepsiburada.com‘dan HTC almak istiyorsunuz ama karar veremiyorsunuz, bütün HTC ürünlerini karşılaşıtırabiliyorsunuz. Bu satış amacıyla altın kurallardan bir diğeridir.

Ayrıca kullanıcı yorumlarının da sitenizde yer alması harika ve ikna edici bir kriter olmaktadır. 

Kısacası E-ticaret SEO için:
  • İlgili – creative başlık
  • Uzun ve bilgi verici text içerik yani great content
  • Ürün karşılaştırmaları
  • Kullanıcı yorumları
  • Ilginç açılardan çekilmiş ürün görüntüleri
  • Öbür sitelerden farkınızı meydana koyacak özgün içerik.
  • Ayrıca social backlink tarafından her ürüne like buton +1 buton eklenmesini öneririm.


Mehmet Akar | im

Kurumsal İletişim Uzmanı

Kurumsal iletişim bir kuruluşun hedeflediği kitleye yönelik olarak tüm iletişim kanallarının etkin ve çalışır durumda olmasına yönelik faaliyetlerin bütünüdür. Kurumlar için verimlilik ve markalaşmanın en önemli unsurudur. Markalaşma da kuruma kalite, güven ve başarı sağlamaktadır.

0 yorum:

Yorum Gönder