by
07:26
0
yorum
creative
e-ticaret
E-ticaret devleri
greats content
Pazarlama ve satış
re-marketing
seo
SEO internet projeleri için artık en mühim konu haline gelmeye başladı.
Pazarlama ve satış farklı birimler olarak kabul görse de “pazarlıyorsan
satacaksın” psikolojisi her işverende mevcut. Seo’da şu şekilde bir dezavantaj
var, “siteye ziyaretçi sokabilirsin, ama satış yaptırma garantisi?” ne yazık ki
yok. Re-Target Plusile çıkan ziyaretçiye satış yapabilmek Google cookyleri ile
olası yani bir nevi re-marketing yöntemi. Sayfanızı ziyaret etmiş kullanıcıları
tekrar bulmanızı ve önceden göz attıkları ürünleri sisteme bağlı olan sayfaları
ziyaret ettiğinde hatırlamasını ve sitenize dönerek satışın gerçekleştirilmesi
gibi durumlar mümkün.
Peki SEO tarafından satış yaptırmak amacıyla neler yapmamız gerekir?
Tekrarlanan, sıkıcı, birbirinin aynı satış sayfalarından kurtulmamız gerekiyor
önce. Sıkıcı başka bir deyimle kullanıcı dostu olmayan sayfa nedir?
Ürün görselinin hemen altında ücret! Bu
şekilde bir siteden hiç kimse alışveriş yapmak istemez. Günlük yaşantıda her
bireyin kendine bir idol seçmesi gibi e-ticaret alanında da firmanın kendine
örnek alacağı, yeniliklerini, hareket edişini takip edeceği bir site kesinlikle
olmalıdır. Örnek alınan site gibi olun ama onun gibi olmayın yani taklit
olmayın! Hem içerik olarak hem de görsel olarak özgün olun.
Ülkemizin E-ticaret devlerinden Hepsiburada.com‘u ele aldığımızda temel
bir kitap almak istediğinizde bile kitabın uzun bir açıklaması, imajları,
editorial ve kullanıcı olarak yorumlarını görebiliyorunuz. İşte sizlere greats
content yani büyük içerikli ürün sayfaları oluşturmaya bir örnek.
E-ticaret ve SEO’daki altın kriterler bunlar. Yapmanız gereken tek şey
planlı olarak içerik üretmek. Seo düzeninde pazarladığınız ya da satmakta
olduğunuz ürün ile alakalı creative bir başlık ve altında satacağınız ürünün
ilginç açılardan seçilmiş görüntüleri. Bu da yetmiyor kapsamlı bir text yani
ürününüz hakkında detaylı bir açıklama. Tüm bu bilgiler ürünlerinizin
karşılaştırmasında büyük rol oynayacak ve kullanıcıya hizmet edecektir, örneğin hepsiburada.com‘dan HTC almak istiyorsunuz ama karar veremiyorsunuz,
bütün HTC ürünlerini karşılaşıtırabiliyorsunuz. Bu satış amacıyla altın
kurallardan bir diğeridir.
Ayrıca kullanıcı yorumlarının da sitenizde yer
alması harika ve ikna edici bir kriter olmaktadır.
Kısacası E-ticaret SEO için:
- İlgili – creative başlık
- Uzun ve bilgi verici text içerik yani great content
- Ürün karşılaştırmaları
- Kullanıcı yorumları
- Ilginç açılardan çekilmiş ürün görüntüleri
- Öbür sitelerden farkınızı meydana koyacak özgün içerik.
- Ayrıca social backlink tarafından her ürüne like buton +1 buton eklenmesini öneririm.
0 yorum:
Yorum Gönder